Overslaan en naar de inhoud gaan

Prestaties Sanoma Uitgevers slechter dan verwacht

Sanoma Uitgevers (voormalig VNU) heeft slechter gepresteerd dan aanvankelijk werd verwacht, zo blijkt uit de kwartaalcijfers van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De netto-omzet van Sanoma Uitgevers in Nederland (Donald Duck, Panorama, Libelle, Nieuwe Revu) kwam uit op 106,6 miljoen euro. Hoeveel het in 2001 was, zegt het moederbedrijf niet. Maar er zijn minder advertentie-inkomsten en de concurrentie is hard. ‘De ontwikkeling van de dochter was zwakker dan begroot.’ Toch is de winstgevendheid op ‘een goed niveau’, aldus de onderneming. In maart trok directievoorzitter Pim de Wit al aan de bel in het personeelsblad. Hij maakte duidelijk dat de inkomsten achter liepen. Het Finse Sanoma WSOY nam vorig jaar voor 1,25 miljard euro de publieksbladen over van VNU. Het moederbedrijf boekte een totale omzet van 555 miljoen euro. Dat is een stijging van 53 procent en vooral te danken aan de overname van de VNU-bladen. Het bedrijfsresultaat steeg van 12,7 naar 14 miljoen euro. Het Finse bedrijf denkt dat het tij in Nederland in de herfst keert (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in