Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: 'E-mails steeds vaker geopend op een mobiele device'

DDMA Nationale E-mail Benchmark 2014 geeft inzicht over het veranderde email gebruik.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Emails worden steeds vaker op smartphones en tablets geopend, en berichten worden ook meer doorgeklikt, toch wordt nog steeds het merendeel op de pc gelezen. Dit blijkt uit cijfers van Nationale E-mail Benchmark 2014, die deze week door DDMA naar buiten zijn gebracht. .Het onderzoek is voor derde maal opgezet en door het groeiende mobiele gebruikt is in deze editie voor het eerst een vergelijking opens en kliks meegenomen tussen desktop en mobiel.

related partner content for mobile comes here

De stijging in het mobiele email gebruik geeft goed weer dat het voor mobiel optimaliseren van e-mail, zoals nieuwsbrieven steeds belangrijker wordt. Het percentage unieke opens op mobiel is in de loop van 2013 met circa 24% gestegen (Q4 in vergelijking met Q1). Voor unieke kliks op mobiel is de stijging circa 29%.

Uit het onderzoek blijkt ook dat donderdag de favoriete dag om een e-mailing te verzenden (22,3%), gevolgd door dinsdag (19,1%). De responsratio’s (opens, kliks per afgeleverde e-mail en kliks per geopende e-mail) op doordeweekse dagen laten maar kleine variaties zien. De meeste e-mailings (80,2%) zijn verstuurd tussen 08:00 en 17:00 uur. De grootste piek is om 10:00 uur, en ook om 12:00 en 16:00 zijn er kleine pieken. Vanaf 07:00 kennen de responsratio’s een licht stijgende lijn tot ongeveer 16:00 uur. Opvallend daarin is een piek rond 08:00 uur en een lichte daling rond 13:00 uur. B2C en B2B e-mailings verschillen wel van elkaar. B2C e-mailings die rond 20:00 uur zijn verstuurd, kennen de beste responsratio’s. Bij B2B e-mailings zijn dit de e-mailings die rond 08:00 uur zijn verstuurd. Verder  blijkt  dat de branches retail e-commerce, retail gemixt en reizen  die de minste bounces hebben. Opvallend is dat dit ook de branches zijn met de laagste responsratio’s.

 

 

 

Bron: DDMA

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in