Overslaan en naar de inhoud gaan

Nettobestedingen online groeien bijna 9 procent

De netto mediabestedingen aan online display advertising kwamen uit op 34 miljoen euro in eerste kwartaal van 2007. Dat is een groei van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De sterkste stijging van de netto mediabestedingen was er in de sector horeca, toerisme en recreatie met een aandeel van 13,3 procent (Q1 2006: 9,3).

related partner content for mobile comes here

Andere branches die voorop liepen waren de media (aandeel van 15,2%, was 17,7%), financiële dienstverlening (13,5%, was 14,5%) en telecom/ICT (12,2%, was 13,9%).

IAB-voorzitter Marco Derksen: 'Als je deze aandelen vergelijkt met 1, 2 jaar geleden, dan zie je dat de spreiding nivelleert. De 'kleinere' branches zoals de overheid, transportmiddelen en lichaamsverzorging kruipen langzamerhand dichterbij de grotere branches. Dat is een positieve ontwikkeling.'

Bij de advertentiesoorten blijven banners, buttons en skyscrapers het grootst (57,8 procent, een groei van 6,7 procent). Contentintegratie 28 procent (Q1 2006: 28%), e-mail 8,2 procent (Q1 2006: 8,6%), pop-ups, pop-unders en interstitials 6,1 (Q1 2006: 4,8%), barters 3,3 (Q1 2006: 3,7%) en search 0,8 (Q1 2006: 2,9%).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in