Nettobestedingen online groeien bijna 9 procent


De sterkste stijging van de netto mediabestedingen was er in de sector horeca, toerisme en recreatie met een aandeel van 13,3 procent (Q1 2006: 9,3).
Andere branches die voorop liepen waren de media (aandeel van 15,2%, was 17,7%), financiële dienstverlening (13,5%, was 14,5%) en telecom/ICT (12,2%, was 13,9%).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIAB-voorzitter Marco Derksen: 'Als je deze aandelen vergelijkt met 1, 2 jaar geleden, dan zie je dat de spreiding nivelleert. De 'kleinere' branches zoals de overheid, transportmiddelen en lichaamsverzorging kruipen langzamerhand dichterbij de grotere branches. Dat is een positieve ontwikkeling.'
Bij de advertentiesoorten blijven banners, buttons en skyscrapers het grootst (57,8 procent, een groei van 6,7 procent). Contentintegratie 28 procent (Q1 2006: 28%), e-mail 8,2 procent (Q1 2006: 8,6%), pop-ups, pop-unders en interstitials 6,1 (Q1 2006: 4,8%), barters 3,3 (Q1 2006: 3,7%) en search 0,8 (Q1 2006: 2,9%).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid