Overslaan en naar de inhoud gaan

Milieu staat hoogst op MVO-agenda

Nederlanders vinden milieu het belangrijkst als het gaat om maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat blijkt uit onderzoek van het bureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

MarketResponse hield het onderzoek onder 425 respondenten in Nederland van zestien jaar en ouder. Uit het onderzoek blijkt dat Nederlanders vooral energiebedrijven en banken associëren met maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Als de Nederlander gevraagd wordt om spontaan een bedrijf te noemen dat aan MVO doet, worden Nuon, Essent, Rabobank, SNS/ASN, ABN Amro en Triodos Bank het vaakst genoemd. Duurzame energie, milieuvervuiling, kinderarbeid en mensenrechten vindt men het belangrijkst. Als Nederlanders de keus hebben tussen MVO op het gebied van milieu, sociale rechtvaardigheid of de Derde Wereld, kiezen ze in 45 procent van de gevallen voor milieu. Sociale rechtvaardigheid is tweede keuze en de Derde Wereld staat op drie. Binnen het thema milieu spreken onderwerpen als duurzaam gebruik van grondstoffen en energie en milieuvervuiling het meest aan.

related partner content for mobile comes here

85 procent van de respondenten vindt het belangrijk dat ondernemingen aan MVO doen en 73 procent ziet het zelfs als een plicht. Toch weetslechts 25 procent van de ondervraagden of producten en diensten die men koopt afkomstig zijn van een bedrijf dat aan MVO doet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in