Langer voor de buis
Dit blijkt uit het Televisierapport 2004 van SPOT, de brancheorganisatie van de televisiereclame-bedrijven, dat vrijdag wordt gepresenteerd.
Het aantal minuten reclame kijken, stijgt in 2004 van vijftien naar zestien minuten per dag, zo is nu ook al vastgesteld.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMensen die al vroeg aan internet verslingerd waren, kijken nog steeds minder televisie. “De latere instromers gedragen zich echter steeds meer als gemiddelde Nederlanders. De personen die vanaf 2001 een aansluiting op internet krijgen, kijken zelfs meer dan gemiddeld televisie', constateren de onderzoekers.
“Na de aansluiting op internet ontwikkelt zich een opvallend patroon in het televisiekijken. In het eerste jaar daalt het aantal minuten televisiekijken, maar daarna verdwijnt dat effect weer geheel. Kennelijk is de nieuwigheid van internet dan verdwenen en keert het oude patroon in het televisiegebruik terug.'
De onderzoekers noemen het dvd-gebruik opvallend. Minstens 40 procent van de huishoudens heeft een dvd-speler, maar slechts 1 procent van alle kijktijd wordt aan een dvd besteed. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid