Overslaan en naar de inhoud gaan

Langer voor de buis

De Nederlander zit dit jaar met 195 minuten waarschijnlijk acht minuten per dag langer voor de buis dan vorig jaar. De stijging wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het Televisierapport 2004 van SPOT, de brancheorganisatie van de televisiereclame-bedrijven, dat vrijdag wordt gepresenteerd.

related partner content for mobile comes here

Het aantal minuten reclame kijken, stijgt in 2004 van vijftien naar zestien minuten per dag, zo is nu ook al vastgesteld.

Mensen die al vroeg aan internet verslingerd waren, kijken nog steeds minder televisie. “De latere instromers gedragen zich echter steeds meer als gemiddelde Nederlanders. De personen die vanaf 2001 een aansluiting op internet krijgen, kijken zelfs meer dan gemiddeld televisie', constateren de onderzoekers.

“Na de aansluiting op internet ontwikkelt zich een opvallend patroon in het televisiekijken. In het eerste jaar daalt het aantal minuten televisiekijken, maar daarna verdwijnt dat effect weer geheel. Kennelijk is de nieuwigheid van internet dan verdwenen en keert het oude patroon in het televisiegebruik terug.'

De onderzoekers noemen het dvd-gebruik opvallend. Minstens 40 procent van de huishoudens heeft een dvd-speler, maar slechts 1 procent van alle kijktijd wordt aan een dvd besteed. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in