Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoofdsponsors Tour de France balen van dopingperikelen

Verschillende hoofdsponsors van de Tour de France overwegen zich terug te trekken uit het wielerevenement, of hun financiële bijdrage…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze balen van de aanhoudende dopingverhalen in het wielrennen.

related partner content for mobile comes here

Het gaat om drie grote en jarenlange sponsors van de Tour, die traditioneel in juli op de wielerkalender staat: Crédit Lyonnais, Fiat en Coca-Cola. De Franse bank Crédit Lyonnais, onder meer sponsor van de gele trui, heeft een contract tot 2003 met de Tour-organisatie. Ze overweegt na dat jaar het sponsorschap in zijn huidige vorm niet meer te continueren. "Als het rendement dit jaar net zo terugloopt als de afgelopen twee edities, is het zeer twijfelachtig of we nog wel doorgaan', verklaarde een woordvoerder van de bank. Ook autofabrikant Fiat wil het ‘nog even aankijken’. Coca-Cola heeft al aangekondigd de bijdrage van tien miljoen tot twee miljoen gulden te willen verminderen. De drie bedrijven vormen samen 63 procent van het Tour-budget.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in