Overslaan en naar de inhoud gaan

'Groei detacheringen bij overheid en non-profitsector'

Meer dan de helft van de klanten van werving- en detacheringsbureau United Capacity kiest voor een baan bij de overheid of in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eind vorige week maakte Communicatie Online al dat communicatieadviseurs vaker bij de overheid gaan werken, wat ten koste gaat van banen in het bedrijfsleven. Uit eigen onderzoek van United Capacity, de grootste detacheerder en wervingsorganisatie voor communicatiespecialisten, blijkt dat 38% van hun klanten kiest voor de overheid en 17% voor non-profit. De overige 45% is dus bij commerciële organisaties gedetacheerd. Directeur Mikah de Waart noemt dat een duidelijke groei. 'We hebben representatieve steekproeven genomen de afgelopen jaren. Ten opzichte van twee jaar geleden is het een groei van ruim 20%. Ik verwacht dat die groei vorig jaar ook zo was.'

related partner content for mobile comes here

De meeste banenzoekers die bij de overheid en in de non-profitsector gaan werken, zijn academici in de salarisklasse van 6.000 gulden en hoger. Naast de gunstige primaire en secundaire arbeidsklassen kiezen zij voor de overheid omdat daar veel communicatiefuncties zijn die 'vakinhoudelijk interessant zijn'. De Waart: 'De overheid heeft een wat meer voorlichtende rol en daarin krijgt de communicatieprofessional veel vrijheid.'

United Capacity verwacht dat de groei zich volgend jaar zal voortzetten. De Waart: 'De opdrachten vanuit de overheid nemen immers alleen maar meer toe en de overheid profileert zich steeds meer. Mensen die eenmaal binnen de overheid zijn gedetacheerd, blijven ook vaak in dat circuit.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in