Overslaan en naar de inhoud gaan

Europees comité stemt voor opt-out

Na een aanvankelijke voorkeur voor opt-in, lijkt het Europese Parlement nu toch te neigen naar een opt-out oplossing voor electronische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Europees comité voor burgerrechten stemde gisteren in met een rapport dat zich uitspreekt voor de invoering van een opt-out regime. De stemming volgt op drie eerdere stemmingrondes in andere comités ('milieu, algemene gezondheid en consumentenbeleid'; 'juridische zaken en interne markt'; 'industrie, externe handel, onderzoek en energie'). Twee comités spraken zich uit voor een opt-in regime, maar het comité dat gisteren voor opt-out heeft gestemd, geldt als het leidende en daarom het meest belangrijke. "Dit is een enorm belangrijke stem voor de Europese direct marketing industrie,' reageert Axel Tandberg, Fedma directeur voor overheidszaken. "Een opt-out systeem voor elekectronische communicatie verzekert de branche van consistentie met onze richtlijnen voor e-commerce en verkopen op afstand en voorkomt verwarring."

related partner content for mobile comes here

Het grote debat over dit onderwerp wordt gevoerd in september in een plenaire zitting van het Europees Parlement. Als de stemming uitvalt in het voordeel van opt-out, kunnen direct marketeers consumenten met e-mail en sms-berichten benaderen, zonder daartoe vooraf toestemming te moeten vragen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in