Overslaan en naar de inhoud gaan

Energiebedrijven stoppen met deelname aan onderzoek naar hun duurzaamheid

Nuon, Essent, E.ON, GDF Suez, Nederlandse Energie Maatschappij en Budget Energie vinden de gehanteerde onderzoeksmethode niet objectief.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zes energiebedrijven doen niet meer mee aan het jaarlijkse onderzoek van de Consumentenbond, Greenpeace en andere organisaties naar de duurzaamheid van energieleveranciers.

related partner content for mobile comes here

Ondanks voorstellen van de zes om de methode aan te passen, is de opzet voor het onderzoek ongewijzigd gebleven. Voor de energiebedrijven reden om hun steun aan het onderzoek in te trekken.

70 procent geleverde groene stroom

Nuon, Essent, E.ON, GDF Suez, Nederlandse Energie Maatschappij en Budget Energie zijn - zo meldt ANP - naar eigen zeggen goed voor ruim 70 procent van de in Nederland opgewekte en aan consumenten geleverde groene stroom.

Ze menen dat de onderzoeksmethode gebaseerd is op criteria die ‘sterk leunen op voorkeuren van de onderzoekers en worden er geen algemeen geldende criteria voor duurzaamheid gebruikt’.

Volume speelt geen rol in het onderzoek, waardoor kan een bedrijf met weinig klanten bovenaan de lijst komen. En dat vinden de energiebedrijven niet reëel. Want volgens hen gaat het om,  ‘schaal te maken met duurzame energie’.

Want zo kan de overgang van fossiele brandstoffen naar duurzame energiebronnen vorm worden gegeven, menen de zes.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in