eBook: Het Grote Webinar Handboek


Molblogger Olaf Lawerman schreef samen met Ingrid Archer en Charles van de Wal van Spotonvision het ebook Het Grote Webinar Handboek. Over alles wat bij het organiseren van een webinar komt kijken.
De auteurs hopen met het ebook antwoord te geven op vragen als ‘wat kost een webinar?’, ‘wat is de juiste dag en tijdstip voor een webinar?’, ‘hoe organiseer je het’?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet boekje beschrijft in simpele bewoordingen de verschillen tussen soorten webinars, wat de kosten zijn, en er komen gebruikers en ervaringsdeskundigen aan het woord.
Wat zijn eigenlijk de voornaamste trends in webinarland?
Olaf: ‘Je ziet dat bedrijven steeds vaker webinars zelf organiseren en produceren. Daarnaast moeten webinars tegenwoordig om meerdere devices werken. Dat klinkt vanzelfsprekend maar is het nog vaak niet. Kijkers willen ook geen software downloaden voordat ze kunnen kijken, dus komen er plug & play-oplossingen. Tenslotte zie je steeds meer interactiviteit tijdens een webinar. Niet alleen twitter, maar ook examens en een aanwezigheidscheck. Veelal zijn dit betaalde webinars.’
Met name hoofdstuk 5 is interessant: wat doe je met de content, en in het geval van een webinar die is ingezet voor leads, hoe benader je je leads na het webinar? Webinartrajecten die eindigen zodra de uitzending ten einde is, zijn in ieder geval een verspilling van tijd en geld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid