Overslaan en naar de inhoud gaan

DoubleClick verkoopt Europese salesdivisie

Het online advertisingnetwerk DoubleClick verkoopt haar verliesgevende Europese media sales divisie aan de Duitse concurrent AdLink Media…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de deal is een bedrag gemoeid van 30,5 miljoen Euro. CampaignLive maakt de verkoop vandaag bekend. DoubleClick, dat hard getroffen is door de sterke gedaalde bestedingen aan online advertising, heeft voor 2002 een winst voor belastingen beloofd. De verkoop van de Europese divisie zou dit doel binnen bereik moeten brengen nu de online advertentie markt lijkt te verslechteren. DoubleClick's ceo Kevin Ruyn verklaarde dat de deal DoubleClick in staat stelt om zich in Europa te focussen op het in licentie geven van haar adserving techniek aan adverteerders.

related partner content for mobile comes here

De transactie zal naar verwachting worden afgerond in het eerste kwartaal volgend jaar. Als deel van de overname verkrijgt AdLink de 120 medewerkers tellende Europese organisatie van DoubleClick. Omgekeerd heeft DoubleClick de mogelijkheid om 15 pct van de aandelen AdLink te kopen, met een optie om dit belang op termijn verder uit te breiden tot 21 pct.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in