DoubleClick verkoopt Europese salesdivisie
Met de deal is een bedrag gemoeid van 30,5 miljoen Euro. CampaignLive maakt de verkoop vandaag bekend. DoubleClick, dat hard getroffen is door de sterke gedaalde bestedingen aan online advertising, heeft voor 2002 een winst voor belastingen beloofd. De verkoop van de Europese divisie zou dit doel binnen bereik moeten brengen nu de online advertentie markt lijkt te verslechteren. DoubleClick's ceo Kevin Ruyn verklaarde dat de deal DoubleClick in staat stelt om zich in Europa te focussen op het in licentie geven van haar adserving techniek aan adverteerders.
De transactie zal naar verwachting worden afgerond in het eerste kwartaal volgend jaar. Als deel van de overname verkrijgt AdLink de 120 medewerkers tellende Europese organisatie van DoubleClick. Omgekeerd heeft DoubleClick de mogelijkheid om 15 pct van de aandelen AdLink te kopen, met een optie om dit belang op termijn verder uit te breiden tot 21 pct.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid