Overslaan en naar de inhoud gaan

Contentmarketing: vergeet de saus niet

Social media marketing en contentmarketing gaan hand in hand. Daarbij heb je een noodzakelijke saus nodig in de vorm van doordachte…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wil jij scoren, dan gaat het continu om de juiste mix van het juiste channel, de juiste content en dat juiste &;gevoel&;. Je moet betrokkenheid opwekken. En de basics niet vergeten: dat afbeeldingen bijvoorbeeld goed worden doorgedeeld op Facebook, infographics vaak geretweet op Twitter of doorgedeeld via Pinterest. En met een goede Slideshare scoor je goed op LinkedIn.

related partner content for mobile comes here

Vluchtigheid en curatie
Veel goede content mist jammer genoeg de nodige engagement, omdat het veelal &;te lang&; of &;niet scanbaar&; is. Social media is en blijft vluchtig; we willen snel de kern zien en dan direct kunnen beslissen of we het eventueel delen in de eigen community. Soms met de nodige curatie, waarbij de scanner zijn of haar mening vluchtig kan toevoegen. Content moet meerwaarde hebben en moet voor de gebruiker meer waarde kunnen geven in het deelproces. 

Lui
Als het gaat om contentmarketing, lijken marketeers soms wat lui in hun aanpak. Te gemakkelijk wordt gedacht dat:

  • Iedereen die whitepaper met tips zomaar zal gaan downloaden.
  • En dan ook nog eens veel gegevens gaat achterlaten.
  • Dat die wervende video zomaar viraal de contentkanalen over gaat.
  • En dat die artikelen vol opgetekende klantervaringen tevens zomaar worden doorgedeeld

4 factoren
Contentmarketing en engagement gaan dieper en dienen dieper te raken. Want ook jouw publiek kent inmiddels alle trucs. Vier factoren die daarbij een rol spelen zijn onder andere:

  • De toepasbare en emotionele waarde (‘is verspreiding of aanwending van de content goed voor mijn reputatie?’) van de content
  • In de breedte interactie opwekken, met gebruik van zoveel mogelijk kanalen
  • Melk niet jouw standaardkanaal uit maar zoek het juiste kanaal bij de juiste content; 
  • Zorg voor een gepaste toon; jij verwacht immers iets van jouw engaging community. 

Patrick Petersen (auteur van de handboeken Online Marketing en ContentStrategie) spreekt uitgebreid over het onderwerp contentmarketing tijdens Adfo Live, op 15 en 16 september aanstaande. Meer weten? Bezoek de en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in