Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatie Poll: boycot Apple?

Multinationals als Apple en Starbucks betalen door mazen in de internationale belastingwetgeving absurd weinig vennootschapsbelasting. Wat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stelling van deze week gaat over multinationals als Apple en Starbucks die, door handig gebruik te maken van constructies, nauwelijks vennootschapsbelasting betalen. Wordt geen tijd voor een consumentenboycot?
Wat vindt u? Zegt u nee, want deze bedrijven maken alleen maar gebruik van de mogelijkheden die overheden scheppen? Of zegt u ja, want het is concurrentievervaling: kleinere bedrijven hebben dergelijke mogelijkheden niet.
Ga naar de rechterkolom en stem.

related partner content for mobile comes here

Nederlandse Energie Maatschappij
De vorige stelling ging over de campagne van de Nederlandse Energie Maatschappij, waarin de NEM zichzelf een jokkebrok noemt.
‘Verstandig dat de Nederlandse Energie Maatschappij zichzelf in een campagne een jokkebrok noemt?’ ‘Ja,’ zeggen 70 van de 90 stemmende bezoekers (78%), ‘hier is een communicatieadviseur met visie en overtuigingskracht aan het werk geweest.’
‘Mwah,’ reageren de overige 20 (22%), ‘ik had die slapende honden niet wakker gemaakt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in