Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes LionHeart voor Unilever-ceo Paul Polman

De Cannes LionHeart gaat dit jaar naar een Nederlander: Unilever-ceo Paul Polman ontvangt de award officieel op 22 juni.
Miniatuurvoorbeeld
Paul Polman
© EPA
Miniatuurvoorbeeld
Paul Polman
© EPA

Unilever-ceo Paul Polman ontvangt dit jaar de Cannes LionHeart award, vanwege zijn inzet om duurzaamheid een centraal onderdeel te maken van alles wat Unilever doet. De Cannes LionHeart is een prijs die sinds 2014 wordt uitgereikt aan mensen die de kracht van een merk gebruiken om een verschil te maken in de wereld.

related partner content for mobile comes here

Polman is sinds 2009 ceo van Unilever. Hij heeft sindsdien een plan uitgevoerd om Unilever verder te laten groeien, maar tegelijkertijd de ecologische voetafdruk van het bedrijf aan te pakken. 

Dit project, genaamd het Unilever Sustainable Living Plan, bestaat uit drie doelen:
- In 2020 de gezondheid en het welzijn van een miljard mensen verbeteren
- In 2030 de impact van broeikasgassen op het milieu door de productie en het gebruik van Unilever-producten halveren
- In 2020 de levensstandaard van een miljoen mensen verhogen
 

Verenigde Naties

Philip Thomas, de voorzitter van Cannes Lions, zegt over de toekenning van de Cannes LionHeart aan Polman: 'Pauls inzet in een duurzame bedrijfsgroei op lange termijn is een inspiratie voor andere zakelijke leiders. Paul heeft van Unilever een lichtend voorbeeld gemaakt voor wat kan worden bereikt wanneer creativiteit en innovatie worden geïntegreerd binnen de bedrijfsvoering. Daar komen zijn werk met de VN, de Sustainable Development Goals en de oprichting van de Unstereotype Alliance nog bij. Daarmee is Paul de voor de hand liggende winnaar van de LionHeart award van dit jaar.'

Polman zal de prijs officieel in ontvangst nemen tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity op 22 juni.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in