Overslaan en naar de inhoud gaan

Bruto online mediabestedingen stijgen met 35 procent

De bruto mediabestedingen voor nationale merken en diensten aan online display advertising zijn in het eerste halfjaar van 2006 met 35…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal werd bruto bijna 97 miljoen euro besteed aan advertenties in de vorm van onder andere banners, buttons en contentintegratie, zo blijkt uit cijfers van Nielsen Media Research. Bedrijven uit de branches Media, Telecom/ICT en Financiële dienstverlening adverteren veruit het meest op internet.
Grootste adverteerder in de eerste zes maanden van 2006 was Philips met 3,7 miljoen euro. Dat is opvallend, omdat het elektronicaconcern in het eerste halfjaar van 2005 maar iets meer dan 100.000 euro besteedde aan online adverteren en niet actief is in de top-drie van meest adverterende branches op internet.
KPN is de op een na grootste adverteerder met 2,9 miljoen. De bestedingen van het telecombedrijf namen met bijna 50 procent toe in vergelijking met vorig jaar. Derde is Google dat net als Philips fors meer investeerde in online display advertising.

related partner content for mobile comes here

Banners, buttons en skyscrapers zijn met een aandeel van 54 procent in de bestedingen nog steeds de populairste vorm van online display advertising. In vergelijking met vorig jaar nam hun populariteit zelfs toe, want toen bedroeg hun aandeel 45 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in