Bruto online mediabestedingen stijgen met 35 procent


In totaal werd bruto bijna 97 miljoen euro besteed aan advertenties in de vorm van onder andere banners, buttons en contentintegratie, zo blijkt uit cijfers van Nielsen Media Research. Bedrijven uit de branches Media, Telecom/ICT en Financiële dienstverlening adverteren veruit het meest op internet.
Grootste adverteerder in de eerste zes maanden van 2006 was Philips met 3,7 miljoen euro. Dat is opvallend, omdat het elektronicaconcern in het eerste halfjaar van 2005 maar iets meer dan 100.000 euro besteedde aan online adverteren en niet actief is in de top-drie van meest adverterende branches op internet.
KPN is de op een na grootste adverteerder met 2,9 miljoen. De bestedingen van het telecombedrijf namen met bijna 50 procent toe in vergelijking met vorig jaar. Derde is Google dat net als Philips fors meer investeerde in online display advertising.
Banners, buttons en skyscrapers zijn met een aandeel van 54 procent in de bestedingen nog steeds de populairste vorm van online display advertising. In vergelijking met vorig jaar nam hun populariteit zelfs toe, want toen bedroeg hun aandeel 45 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid