Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol en Bellemakers winnen pitch JongeHonden/SBS

Barry Bol & Joris Bellemakers (beiden Junior Creative bij Saatchi & Saatchi) hebben gisteravond de pitch van JongeHonden en SBS/Utopia…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De deelnemers van de ‘Kick the Utopia Start-ups’ hadden twee weken de tijd om te werken aan een creatief concept voor één van vijf start-ups binnen Utopia, de dagelijkse reality show van SBS6. Gisteren moest vóór 14.00 uur het complete concept digitaal ingeleverd worden op l. Ook moest er een inhaker geplaatst worden binnen .

related partner content for mobile comes here

Jurering
Youri van Overdijk en Laura Bording van Fitzroy werden gistermiddag begeleid door twee bestuursleden van JongeHonden, Carlijn Middelweerd (IFB McCANN) en Jasper Distel (Carat), in het beoordelen van de ingestuurde concepten. Nadat zij een shortlist hadden gemaakt, schoof de Nutopia jury aan, waarna onder leiding van de twee creatives van Fitzroy uit vijfentwintig inzendingen de winnaars werden gekozen.

Kwaliteit
De briefing was niet gemakkelijk, maar Wouter Klootwijk en Steve Klare, werkzaam binnen het Branded Partnerships team van SBS, zijn tevreden met de potentie van een aantal van de creatieve concepten. ‘Het is goed om deze jonge honden los te laten gaan met toffe ideeën voor één van onze programma’s. Ze denken buiten de kaders en geven ons nieuwe inzichten. We staan er zeker voor open om meer samen te werken met jonge creatieven in de toekomst’, gaven zij enthousiast aan.

Nutopia
Onderdeel van de deliverables was het plaatsen van een inhaker binnen Nutopia, met als thema Koningsdag. Wouter Klootwijk: ‘Het werken met een thema was een mooie en geslaagde testcase voor ons, we gaan kijken of we dit gaan doortrekken met Nutopia. Pasen, moederdag, vaderdag en natuurlijk het WK voetbal zijn bijvoorbeeld zomaar een aantal thema’s die we kunnen gaan laden, maar we staan natuurlijk ook open voor thema’s buiten de gebaande paden.’

Winnaars
Vanaf 20.30 uur verzamelden de inzenders in ClubNL te Amsterdam, in afwachting van de bekendmaking van de winnaars. Laura Bording (Fitzroy) sprak de deelnemers toe en maakte de top drie bekend. SBS gaf aan open te staan om met deze top drie om tafel te gaan om de ideeën verder uit te werken. Winnaars Barry Bol & Joris Bellemakers (beiden Junior Creative bij Saatchi & Saatchi) veroverden met hun concept (zie video) een plekje in de bus naar de Boulevard de la Croisette in Cannes voor hét festival van de creativiteit: de Cannes Lions.

;sMeubelMarkt Case

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in