Overslaan en naar de inhoud gaan

Bling kan echt niet meer

'Bling bling niet langer de king.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bling bling is nog lang geen king. Onderzoeksbureau Netpanel trok deze conclusie uit een internetenquête die het hield onder bijna vijfhonderd mensen. De vijfhonderd blingers waren onderverdeeld in vier verschillende leeftijdscategorieën variërend van 25 jaar tot 40-plus.
Het verschijnsel bling bling blijkt ook onder 'ouderen' bekend te zijn.

related partner content for mobile comes here

Nederlanders zijn volgens het onderzoek niet snel onder de indruk als een ander ongegeneerd showt dat het financieel goed met hem/haar gaat. Bijna 40% vindt het zelfs zielig.

Meer dan de helft van de geïnterviewden vindt het een teken van armoede als je laat zien wat je allemaal wel niet hebt. Bescheidenheid is chiquer. Maar hoe moeten we dan indruk maken? Het antwoord is simpel: met je karakter. Verder worden kennis, een interessante levensstijl, creativiteit en prestaties ook interessant gevonden. En je hebt het helemaal gemaakt als je 'gelukkig bent met je leven.'

Netpanel laat verder weten dat we het immateriële steeds belangrijker vinden. ' Ervaringen opdoen' wordt als veel belangrijker gezien dan 'dingen kunnen kopen'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in