Bling kan echt niet meer
Bling bling is nog lang geen king. Onderzoeksbureau Netpanel trok deze conclusie uit een internetenquête die het hield onder bijna vijfhonderd mensen. De vijfhonderd blingers waren onderverdeeld in vier verschillende leeftijdscategorieën variërend van 25 jaar tot 40-plus.
Het verschijnsel bling bling blijkt ook onder 'ouderen' bekend te zijn.
Nederlanders zijn volgens het onderzoek niet snel onder de indruk als een ander ongegeneerd showt dat het financieel goed met hem/haar gaat. Bijna 40% vindt het zelfs zielig.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaMeer dan de helft van de geïnterviewden vindt het een teken van armoede als je laat zien wat je allemaal wel niet hebt. Bescheidenheid is chiquer. Maar hoe moeten we dan indruk maken? Het antwoord is simpel: met je karakter. Verder worden kennis, een interessante levensstijl, creativiteit en prestaties ook interessant gevonden. En je hebt het helemaal gemaakt als je 'gelukkig bent met je leven.'
Netpanel laat verder weten dat we het immateriële steeds belangrijker vinden. ' Ervaringen opdoen' wordt als veel belangrijker gezien dan 'dingen kunnen kopen'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid