Overslaan en naar de inhoud gaan

Ajax lanceert nieuw tenue met challenge: #wijzijnamsterdam

Het nieuwe shirt symboliseert waar Ajax voor staat: de stad Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De activatie is bedacht en ontwikkeld door .

related partner content for mobile comes here

In zowel het uit- als thuisshirt komen de Amsterdamse aanvoerdersband en stadskleuren terug. Daarom besloten en hoofdsponsor Adidas het shirt dit keer door echte Amsterdammers te laten introduceren, zodat fans hun hart voor de club konden tonen.

&;Ajax Special&;
Op vijf locaties onthulden vrienden van de club de &;Ajax Special&;, een challenge waarmee fans een shirt konden winnen nog voordat het te koop was. De locaties werden pas bekend gemaakt vlak voor de challenge met korte portretvideos. Bij een kapper moesten fans bijvoorbeeld een kapsel nemen met daarin het bekende logo van de stad Amsterdam verwerkt. Andere challenges waren bijvoorbeeld het hooghouden van een bitterbal of het meezingen van het bekendste clublied.

De dag na de challenge werd een kort verslag - in de vorm van een video - gepost op de verschillende social media-kanalen.

Credits
Media: Ajax’ social media kanalen (Facebook, Twitter, Youtube)
Opdrachtgever: adidas / Ajax
Bureau: United State of Fans\TBWA
Creatie: Thomas Julien, Wawa Wang, Ben Hartman
Account: David van Geene, Maurice van Susante
Regisseur: Rutger Geleijnse
Productiemaatschappij: Oxford House
Verantwoordelijk bij cliënt: Frank Basters, Anton-Jan Thijssen, Azina Saeidi

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in