Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit doen internationale pr-toppers het liefst als ze een andere baan mochten kiezen

‘Mensen helpen’ staat hoog genoteerd op wensenlijst
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een ding is zeker: als pr-mensen een ander beroep zouden moeten kiezen, is de kans klein dat ze voor een aanverwante discipline kiezen. Uit een onderzoekje van onder internationale top pr-executives komt naar voren dat pr-toppers het liefst ‘aan de andere kant’ werken. Een baan in de journalistiek scoort hoog, maar niet zo hoog als schrijver.  

related partner content for mobile comes here

Literaire ambities

Van de 86 top-executives blijkt iets minder dan een kwart (20) literaire ambities te koesteren. Een respectabel aantal van 18 ziet zichzelf wel voor de klas staan.  12 van de ondervraagden kiezen voor een politieke functie. Ook werk in de charitatieve (8) of medische sector (5) scoort goed. Verder waaierende voorkeuren uit van café-eigenaar tot binnenhuisarchitect.

Rockster

Slechts een van de deelnemers ambieert een baan in de marketingcommunicatie, twee van de ondervraagden zouden wel de overstap naar reclame willen maken. Maar dat zijn er altijd nog drie keer minder dan rockster of filmmaker.  
Een van de ondervraagden kan niet kiezen. Zijn antwoord: ‘Cattle rancher by day; mystery novelist by night.’

De top 5

Als je niet in de PR werkte, wat zou je dan doen?

1. Schrijver (20)
2. Leraar (18)
3. Journalist (13)
4. Politiek (12)
5. Sportcoach (9)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in