Overslaan en naar de inhoud gaan

Voor de exchanges was 2015 het jaar van mobiel

We kijken nog één keer terug op 2015. Wat waren de belangrijkste ontwikkelingen voor de exchanges?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Net als in 2014 nam het aanbod impressies op de exchanges in december iets af. De invloed van de vakantie zie je terug in de barometer. Het totale aanbod impressies komt op 28,9 miljard, ruim 13 miljard meer dan eind 2014!

related partner content for mobile comes here

2015 het jaar van mobiel
Het aanbod impressies op mobiel ging met een stabiele lijn omhoog. Vooral Q2 was voor smartphone en tablet een populaire periode waarin vooral het aanbod op tablet flink toenam. Richting Q4 begon de groei voor tablet af te vlakken, terwijl mobiel bleef toenemen. We kunnen wel zeggen dat 2015 het jaar was van mobiel op de exchanges in programmatic marketing.

Tarief stijgt in Q4
De vraag naar impressies is op alle devices flink toegenomen. Ten opzichte van 2014 is desktop de grootste stijger, gevolgd door mobiel en tablet. Met name op mobiel en desktop gingen de prijzen over de kop. Over het gehele jaar gezien is het tarief vooral in het laatste kwartaal toegenomen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in