Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever neemt milieuvriendelijk huishoudmerk uit de USA over

Unilever neemt de Amerikaanse producent van huishoudelijke verzorgingsmiddelen Seventh Generation over.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Unilever neemt Seventh Generation over, dat is de Amerikaanse producent van huishoudelijke verzorgingsmiddelen die geschoeid is op milieuvriendelijke leest. Seventh Generation was in 2015 goed voor een omzet van meer dan 200 miljoen dollar en heeft in de afgelopen tien jaar sterke groei laten zien. Het bedrijf uit de Amerikaanse staat Vermont maakt producten zoals was- en schoonmaakmiddel, handzeep, vuilniszakken en toiletpapier op milieuvriendelijke en duurzame basis.

related partner content for mobile comes here

Economen schatten dat met de overname van Seventh Generation een bedrag van 800 miljoen tot 1 miljard dollar is gemoeid. Volgens Unilever helpt de aankoop het concern te voorzien in de stijgende vraag naar ecologisch verantwoorde producten.

Vrijdag werd door zakenmedia nog gemeld dat Unilever overnamegesprekken voert met het Amerikaanse The Honest Company, waarvan actrice Jessica Alba medeoprichter is. The Honest Company, actief in Noord-Amerika, levert via internet onder meer milieuvriendelijke gezondheidsproducten en luiers.

In juli kreeg Unilever de Amerikaanse scheermesjesverkoper Dollar Shave Club in handen, dat zijn producten via internet direct aan consumenten slijt.

Er werden geen financiële details over de deal naar buiten gebracht.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in