Twibfy in Amerika
Wat is Twibfy precies?
Simon: ‘Twibfy is een online platform waar de gebruiker geïnspireerd raakt en andere kan inspireren door visuele content. Zowel foto als film. Op Twibfy kun je beelden toevoegen, zoeken, organiseren en delen met anderen. De homepage bestaat uit high quality visuele content en wordt gecureerd door een redactie.’
Hoe werkt het: Na inloggen (dit kan direct via je facebook-account) kom je in je persoonlijke omgeving terecht. In deze omgeving kunnen gebruikers beelden archiveren in persoonlijke of gedeelde mappen, de zogenaamde persoonlijke collecties van de gebruiker. Daarnaast kun je middels een simpel drag en drop-systeem beelden van willekeurige websites naar je persoonlijke Twibfy-omgeving slepen. Uiteraard kunnen ook eigen foto’s worden geupload.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAlle beelden kunnen op dezelfde drag en drop-manier direct worden gedeeld met je Facebookvrienden.
Voor iPhone-gebruikers is er de Twibfy-app waarbij je je persoonlijke content terug kunt vinden, kunt toevoegen en kunt delen. Op dit moment wordt er aan extra toevoegingen gewerkt, waaronder een foto-functie.
David Robustelli (links op de foto) kwam op het idee omdat hij een online platform miste met een breed scala aan gave content. David: ‘Een platform waar de kwaliteit voorop staat, waar je makkelijk doorheen kunt navigeren en de content kunt archiveren en op laagdrempelige en eenvoudige wijze kunt delen met gelijkgestemden.’
Wat is het verschil met een Tumblr, of Pinterest?
Simon: ‘De overeenkomst is dat deze verschillende platformen over beeld beschikken. Maar ze zitten anders in elkaar, worden anders gebruikt en richten zich waar het met name om Pinterest gaat op een andere doelgroep.’
David: ‘Bij Twibfy gaat het echt om zelf geïnspireerd te raken en anderen te inspireren, deze content te archiveren en te delen wanneer gewenst. De navigatie werkt enorm makkelijk, is erg natuurlijk. Daarnaast zit de meerwaarde ook in het feit dat een creatieve redactie bepaalt wat er op de homepage komt te staan.’
Nu bestaat de redactie nog uit 3 man. Wanneer een gebruiker een foto aandraagt kan deze, mits goed bevonden, het staff picked label krijgen waarna deze op de homepage van Twibfy komt te staan. De gebruiker wordt dus “beloond” voor het toevoegen van waardevolle content. Mocht een beeld niet staff picked worden, dan komt deze uiteraard wel in de persoonlijke gebruikersomgeving.
Simon: ‘Nu kunnen we het nog zelf aan, maar wanneer we gaan opschalen en het bereik groter wordt zal de redactie moeten worden uitgebreid. Wellicht zullen in de toekomst selecte gebruikers een soort ambassadeursfunctie krijgen waarbij ze als staff kunnen fungeren’.
Dus vakantiekiekjes zijn niet welkom op Twibfy?
Simon: ‘In ieder geval niet de standaard vakantiefoto’s. Je kan op Twibfy ook inspiratie op doen voor bijvoorbeeld reizen, mocht je nou een gave foto hebben van een ontzettend mooie plek waar je geweest bent, dan kan dit zeker een toevoeging voor de homepage zijn.’
Inmiddels wordt de site ontdekt door veel mensen die opzoek zijn naar inspiratie. Denk hierbij o.a. aan individuele gebruikers die opzoek zijn naar inspirerende beelden, creatieven, fotografen en artiesten, lokaal en internationaal. Simon: ‘We hebben op dit moment veel gesprekken met mensen uit de fashion scene, reclamebureaus, maar uiteraard ook de merkenkant.’
Het komende jaar wordt besteed aan de creatieve uitbouw van het platform. Doel is om binnen een jaar een miljoen bezoekers per maand te realiseren. Simon: ‘We beschikken uiteraard over een passend advertentiemodel wat in de toekomst geïntegreerd wordt, maar voor nu ligt de voornaamste taak in het uitbreiden van het aantal bezoekers en een platform ontwikkelen wat een enorme toegevoegde waarde heeft binnen dit gebied van visuele online content’.
Waarom lanceren jullie in de VS?
Simon: ‘We hadden hier al in het verleden goede contacten opgedaan. Potentiële partners en investeerders, geïnteresseerde partijen, bedrijven en mensen uit Silicon Valley. De industrie is hier uiteraard groter dan in Nederland, Google, facebook en alle andere grote bedrijven zitten hier om de hoek als ook de investeerders en potentiele partners. Met de laatste twee zijn we overigens op dit moment ook in Nederland in gesprek. Daarbij zorgen de internationale tech-journalisten dat het balletje sneller gaat rollen, na lancering.’
Wanneer bezoekers voor het eerst op Twibfy komen, kunnen ze bij de about sectie leren hoe het platform en de unieke navigatie werkt. Hierna kan er naar hartenlust begonnen worden met twibben. Kijk op twibfy.com voor meer informatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid