Traditionele bedrijven nog steeds te afwachtend met CRM
Traditionele bedrijven nemen volgens Oostveen in het algemeen teveel een afwachtende houding aan. 'Ze zijn van het soort van de passieve marketing via de traditionele media. Ze sturen een mailing rond en gaan zitten wachten tot er respons komt. Vaak weten ze niet eens wat ze ermee moeten, want het is teveel werk. Al die coupons die terugkomen met adressen, moet je dat allemaal gaan invoeren op de computer? En dan? Als bedrijven een interactief medium gebruiken, maar niets doen met de respons van klanten, krijgen ze er stevig van langs.’
Oostveen is de bedenker van communities als Reisweb, Sportweb, VrouwZijn en de jongerengemeenschap Born2Chill. In totaal hebben de vc's van OLM ruim 400.000 leden en maandelijks komen er 35.000 bij. Met zo'n 150.000 leden is Smulweb de grootste community van Nederland, zonder dat er één cent reclamegeld aan is besteed. Zie CRM Nieuws.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid