Top100 merken zoeken contact via social media


De Top 10:
1 Bol.com
2 Rabobank
3 HEMA
4 ASR verzekeringen
5 Telfort
6 NUON
7 ABN AMRO
8 BCC
9 Wehkamp.nl
10 Nederlandse energiemaatschappij
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit de derde editie van de Social Media Monitor, het onafhankelijke onderzoek naar de aanwezigheid en inzet van social media door top 100 adverteerders (bron: Nielsen 2010), blijkt niet alleen een grote groei maar vooral sterke professionalisering. Twitter, LinkedIn en YouTube zijn de netwerken die het meest worden ingezet. Het aantal LinkedIn Company profiles is explosief gegroeid van 4 naar 40 procent. Ook Facebook is bezig met een opmars. De voornaamste redenen waarom bedrijven actief zijn in social media zijn marketing, pr, service en verkoop.
De ranglijst van top 100 merken wordt aangevoerd door bol.com. Het merk is volgens de onderzoekers niet alleen aanwezig op alle grote social media netwerken, maar weet ook meer leden en fans te werven en betrekken bij haar activiteiten. HEMA staat als nieuwkomer op de derde plaats.
‘Er is duidelijk sprake van een sterke mate van professionalisering, dit is bijvoorbeeld te zien aan de vaste plek die social media binnen bedrijven krijgen. Bij de meeste bedrijven valt social media onder de verantwoordelijkheid van internet of marketing. Maar de functie van Social Media Manager heeft inmiddels intrede binnen bedrijven gedaan’, aldus Steven Jongeneel van Social Embassy.
De Social Media Monitor wordt uitgevoerd door Social Embassy. " title="Bekijk hier het volledige onderzoeksrapport (pdf)">Bekijk hier het volledige onderzoeksrapport (pdf)
Lees ook het onderzoek dat Tijdschrift voor Marketing in mei publiceerde, naar de aanwezigheid van de Top100 Nederlandse adverteerders op Twitter, met als belangrijkste uitkomst dat slechts 42 van de 100 adverteerders hun Twitter-domeinnaam hadden geclaimd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid