Overslaan en naar de inhoud gaan

Tim van der Bilt en Ramona Ramdaras starten Revolution Ad: 'Einde aan bannerblindheid'

Revolution Ad moet performance versterken met intuïtieve en interactieve advertenties.
Tim van der Bilt en Ramona Ramdaras
Tim van der Bilt en Ramona Ramdaras
Tim van der Bilt en Ramona Ramdaras
Tim van der Bilt en Ramona Ramdaras

Tim van der Bilt en Ramona Ramdaras zijn Revolution Ad begonnen. Revolution Ad is een creatief (3D) format dat volgens de founders revolutionair is, omdat je als merk volledig met je content kunt spelen. 'Het maakt advertenties persoonlijker en laat conversie groeien. Met de gepatenteerde technologie van Revolution Ad kunnen merken hun boodschap krachtiger en directer overbrengen.'

related partner content for mobile comes here

Alsof je in fysieke winkel staat
De consument haakt steeds vaker af bij traditionele digitale advertenties. Er is sprake van ‘ad blindness’ en bannermoeheid, terwijl de markt voor digitale advertenties juist hard blijft groeien. Revolution Ad lost dat probleem op en creëert advertenties die intuïtief en interactief zijn, alsof je in een fysieke winkel staat.

'Stel je voor dat je een automerk in een digitale advertentie helemaal kunt laten zien zoals op de car configurator op de site, in plaats van een statische uiting. Met Revolution Ad kun je nu meer dan ooit inspelen op de details, interactief het interieur laten zien en de gebruiker op specifieke items laten inzoomen.'

Advertentie

Eenvoudig uitserveren
Daarnaast is Revolution Ad schaalbaar omdat het volledig programmatic beschikbaar is. Ramdaras: 'Het is een format van hoogwaardige kwaliteit, maar hoeft niet zoals vaak bij creatieve formaten zwaar te laden. Met Revolution Ad kun je superieure content comprimeren naar een light file die overal uitgeserveerd kan worden. Omdat ze compatibel is met alle mediakanalen zoals banners, OOH en CTV is het bereik groot.'

Groeiende vraag naar interactieve advertenties
Revolution Ad haakt in op de groeiende vraag naar interactieve en impactvolle advertenties, een markt die in 2028 naar verwachting 50 miljard dollar waard is (Bron: The Business Research Company)

Ambitieuze roadmap
'Voor adverteerders moet de salesfunnel korter. De focus van een consument is namelijk slechts drie seconden. Revolution Ad heeft een ambitieuze roadmap en gaat meerdere formaten ontwikkelen op basis van dit vraagstuk, waaronder bijvoorbeeld directe geïntegreerde payment solutions vanuit de banner.

Founders
Founders zijn Tim van der Bilt (ex-dentsu en Maze-One, dat hij verkocht aan Incubeta) en Ramona Ramdaras (Mobile Journey, dat zij vorig jaar januari aan Candid verkocht).

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in