Overslaan en naar de inhoud gaan

Theebladeren lezen bij LVMH

Iedereen met aandelen LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) zal de afgelopen week met een tevreden glimlach hebben rondgelopen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iedereen met aandelen (Louis Vuitton Moët Hennessy) zal de afgelopen week met een tevreden glimlach hebben rondgelopen.

related partner content for mobile comes here

De cijfers van 'de wereldleider in luxe' van het jaar tot nu toe zijn uitstekend. Mensen drinken weer en lopen weer vaker rond met het .

Overall steeg de verkoop van het concern (drank, juwelen, mode, parfum, warenhuizen) met 11%. Vraag is of dit te voorspellen was? En of dit inderdaad voorspeld is? Het antwoord is natuurlijk 'ja'.

De verkoop van luxe producten volgt de economische trend en dus kun je 'voorspellen' hoe het met LMVH zal gaan. In het nieuwsarchief van de BBC is dit proces te volgen.

Van , tot voorzichtige , naar en uiteindelijk de van nu.

De analisten trekken hun voorspellingen mooie kleren aan om het minder een open deur te laten zijn: 'mensen reizen weer meer per vliegtuig en dus gaat het goed met LMVH die veel op vliegvelden verkoopt'... 'mensen willen graag een beetje leven als de sterren'... de analisten worden valsspelende trendwatchers.

Echte trendwatchers durven echte voorspellingen te doen. Zie bijvoorbeeld de site van culinaire trendwatcher .

Zij voorspelde eind vorig jaar voor 2006 o.a.: vers fruit de plaats van sapjes uit het koelvak; boter op brood i.p.v. olijfolie, losse thee i.p.v. zakjesthee, Frans brood i.p.v. ciabatta en in het algemeen pure smaken i.p.v. extreme ingrediënten.

Dit zijn voorspellingen die ook anders kunnen uitpakken: overal zie je nu bijvoorbeeld in plaats van ciabatta.
En Ammerlaan voorspelde geen voorspelbare luxe. Geen Moët, geen Hennessy.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in