Overslaan en naar de inhoud gaan

"Sportbond gaat verkeerd om met sponsorgeld"

Er moet een herbezinning komen bij de sportbonden, NOC*NSF en overheid. Er is grote geldnood bij de Nederlandse sportfederaties, omdat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze waarschuwing geeft Henri van der Aat van sponsoradviesbureau Trefpunt in het Algemeen Dagblad. De Nederlandse overheid moet volgens hem meer geld steken in NOC*NSF, zodat de grote sponsors zich meer zullen bekommeren om de sportbonden. De centrale en succesvolle rol die de sportkoepel zich heeft aangemeten, is fnuikend voor de breedtesport. "Dat zul je nog niet over vier, maar wel over acht jaar merken.' Van der Aat vindt dat in de toekomst de Olympische ploegen als vertegenwoordigers van de BV Nederland niet door sponsors, maar door de betrokken ministeries moeten worden ondersteund. "En sponsors moeten een stapje lager aan de slag, met de onderbouw. Elke goede sponsor doet iets voor topsport én voor de jeugd, zoals ABN-Amro met Ajax, Shell met het jeugdvoetbal van de KNVB en Rabobank met de wielerploeg en het wielerplan op lagere niveaus. Dat beleid moet ook bij de armlastige bonden worden omarmd.'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in