Overslaan en naar de inhoud gaan

Schuitema compenseert AH

De netto-omzet van Albert Heijn daalde het eerste halfjaar, maar dit werd gecompenseerd door de sterke omzetgroei bij Schuitema (C1000).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de cijfers over het eerste halfjaar van 2003 van moederconcern Ahold. De marges van AH stonden onder druk, waardoor de
dochter een lager bedrijfsresultaat (voor goodwill en bijzondere posten) in de boeken schreef.

related partner content for mobile comes here

Supermarktconcern Ahold heeft in zijn geheel een matig halfjaar achter de rug. De onderneming schreef wel een nettowinst in de boeken van 60 miljoen euro, terwijl de aangepaste resultaten over dezelfde periode vorig jaar een verlies van 142 miljoen euro lieten zien. Maar de verkopen daalden 11,8 procent naar 30,3 miljard euro.

Het bedrijfsresultaat voor heel Europa daalde 38 procent naar 85 miljoen euro. In Centraal-Europa lagen de verkopen onder druk door de slechte economie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in