Overslaan en naar de inhoud gaan

"Rode petjes, jouw type mensen” of het geheim van kleding als communicatiemiddel.

Iedereen heeft wel eens van Simons Sinek en het Golden Circle-principe gehoord.
Izzy Branding

Izzy Branding is een Nederlandse Fashion Design Studio voor duurzame, tailormade bedrijfskleding en promotiekleding. Wij ontwerpen en produceren kleding die je merk en bedrijfswaarden versterkt en waar medewerkers zich goed in voelen. Izzy Branding werkt voor merken en bedrijven zoals Mercedes, Pepsi Max, Duracell, Haribo, Philips, Lidl, Spa, I-Team Global, Milka, KLM Open, PostNL en vele andere.

Het geheim van kleding als communicatiemiddel
Het geheim van kleding als communicatiemiddel

Zijn bestseller “Start with Why” legt het belang van het “Waarom” van een bedrijf uit. Waarom doet een onderneming wat het doet. Wat zijn de onderliggende drijfveren en overtuigingen waardoor het een aanspraak denkt te maken op een relatie met haar klanten? En het liefst nog een relatie dat zich uit in brand royalty dat langere tijd voortduurt.

Simon Sinek haalt in zijn presentaties vaak een voorbeeld van de rode petjes aan. Een symbool voor wederzijdse herkenning in een vreemde omgeving. Een dankbare metafoor voor alle waarneembare signalen die ons tegenover anderen kunnen identificeren.

Herkennen wij in een ander iets van waar wij zelf voor staan of in geloven, ontstaat er dan aantrekkingskracht. Wellicht zelfs... vertrouwen.

Laat die rode petjes nou eens letterlijk zijn. Daadwerkelijk een kledingstuk die de cultuur van jouw organisatie vertegenwoordigt en de overtuigingen en de waardes van jouw bedrijf communiceert. Wij nodigen je uit om de kleding met nieuwe ogen te bekijken, zoals wij het gewend zijn om te doen bij Izzy Branding.

Zie het niet als een louter functioneel ding om onze naaktheid te bedekken of een esthetische verzameling aan kleuren en vormen, maar... zie het als misschien wel de belangrijkste communicatiedrager die ons ter beschikking staat; een weloverwogen combinatie aan symbolen die in onze geloofssysteem, emoties en overtuigingen dagelijks aan iedereen om ons heen seint.

Het klink aannemelijk. Maar hoe doe je dat, waar moet je aandacht aan besteden en wat gaat het opleveren? Hoe breng je nou die diepere emotionele band tussen een je brand en de mensen tot stand? Uiteraard begint alles met strategie. Realistische doelstellingen. Geïntegreerde aanpak.

Praat met ons over de mogelijkheden. Wat kan kleding als merkdrager voor jullie merk betekenen? Maar dan wel voorbij esthetiek en verplichte herkenningstekens zoals het logo en de bedrijfskleuren.

Laten we samen nadenken hoe we het medium “kleding” kunnen inzetten om je merkwaardes zowel intern als extern te communiceren. Wanneer je medewerkers met trots en overtuiging je bedrijfskleding zullen aantrekken en je klanten of cliënten de ongeschreven codes zullen herkennen, dan slagen we in het tot stand brengen van een duurzame connectie. Een emotionele band, genaamd het vertrouwen. De basis voor een langdurige relatie.

Elk merk en merkverhaal is uniek. Althans wanneer ze op de juiste manier zichtbaar worden. Een goed voorbeeld is onze samenwerking met de stad Rotterdam. De initiële vraag was: "Vertaal de stoerheid, rauwheid en het “echt” zijn van de stad in kleding. Laat de dynamiek, het “altijd jong en in beweging” zijn en het no-nonsense-karakter van de stad door de kleding van Rotterdam Tourist Information (VVV) spreken". "Dat is goed gelukt!" zegt onze opdrachtgever en de toerist.

Laten we binnenkort vrijblijvend babbelen. 

Izabela Gort
Owner, Creative Director, Fashion Designer and Brand Fashion Specialist
Izzy Branding

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Izzy Branding

Izzy Branding is een Nederlandse Fashion Design Studio voor duurzame, tailormade bedrijfskleding en promotiekleding. Wij ontwerpen en produceren kleding die je merk en bedrijfswaarden versterkt en waar medewerkers zich goed in voelen. Izzy Branding werkt voor merken en bedrijven zoals Mercedes, Pepsi Max, Duracell, Haribo, Philips, Lidl, Spa, I-Team Global, Milka, KLM Open, PostNL en vele andere.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in