Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: ‘mCommerce is niet mobiel, maar wordt voornamelijk thuis gedaan’

De mobiel wordt veel gebruikt als consumenten onderweg zijn, maar uit Internationaal onderzoek van mediabureau Initiative blijkt dat 55%…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Binnen dit aankoopproces wordt de smartphone verreweg het meest gebruikt om producten te vergelijken (55%) en informatie over producten te vinden (46%). Het echt online kopen van een product gebeurt nog steeds weinig met de smartphone.  Slechts 13% van de respondenten geeft aan ook daadwerkelijk een aankoop te doen met haar smartphone. Ongeveer een derde van de Nederlanders met smartphone gebruikt vervolgens hun mobiel wel weer om via sociale media over een aankoop te vertellen of een aanbeveling te doen.

related partner content for mobile comes here

Met een penetratie van 63% kent Nederland na Zuid-Korea het Na Zuid-Korea kent Nederland het hoogste smartphone bezit van alle onderzochten landen. Vooral op gebied van social media via de mobiel zijn Nederlanders zeer actievegebruikers. 74% gebruikt zijn smartphone minstens 1 keer per dag om te Facebooken of te Twitteren. In de andere landen is dat 69%.

 

Enkele andere resultaten uit dit onderzoek:

  • Waar internationaal bijna 60% productinformatie opzoekt met zijn mobiel, is dat in Nederland maar 46%
  • In ons omringende landen gebruikt gemiddeld 44% wel eens een mobiele coupon bij een aankoop. In Nederland is dat 24%
  • 31% van de Nederlanders beveelt wel eens een gekocht product aan via smartphone. In de andere onderzochte landen is dat gemiddeld bijna 50%
  • Near Field Communication (NFC) wordt in Nederland nog niet breed gedragen 

 

Dit consumentenonderzoek onder 14.000 smartphone-gebruikers uit Zuid-Korea, Zweden, Groot-Brittannië, Australië, de VS, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, China, Rusland, Brazilië, India en Nederland ondervraagd. Waarvan in Nederland 1.000 consumenten hebben meegedaan.

Bron: Initiative

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in