Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwsgierig naar hoe meer inzicht in merkvoorkeur je merk kan helpen groeien?

In onze White paper leer je de vijf drivers achter merkvoorkeur kennen en welke directe relatie er is met de groei van marktaandeel.
Brand Preference Center

Based on extensive research across a variety of categories, we have developed a "Brand preference" model. The model defines five factors that have a significant impact on the growth of brand preference. The power of the model lies in its simplicity. It brings all pillars of marketing in the digital age back into one, consumer-led model.

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een nieuwe generatie consumenten combineert hoge verwachtingen van merken met een sterk variërend – soms onberekenbaar – aankoopgedrag. Waar merkvoorkeur de afgelopen decennia vooral de uitkomst was van bekendheid, reclame en promotie programma’s, was merkvoorkeur zelden de ambitie. Opvallend, gezien verschillende onderzoeken (bijvoorbeeld van het gezaghebbende Marketing Accountability Standard Board in de Verenigde Staten) hebben aangetoond dat merkvoorkeur sterk correleert met marktaandeel. Vreemd genoeg is er tot op heden weinig onderzoek gedaan naar hoe merkvoorkeur wordt opgebouwd. In onze White paper ontdek je niet alleen wat de vijf drivers achter merkvoorkeur (‘brand preference’) zijn, maar ook welke directe relatie ze hebben met de groei van marktaandeel. En vooral hoe het Brand Preference Indexä model direct bruikbare inzichten biedt om precies in die plannen te investeren waar de impact op de merkvoorkeur het grootst is.

Voor wie is de Brand Preference aanpak relevant?

De Brand Preference methodiek biedt voordeel voor organisaties en merken die:

  • Gerichter, data gedreven willen (gaan) sturen op groei. En alleen willen investeren in zaken die hier bewezen impact op hebben 
  • Die snel(ler) inzicht willen verkrijgen in de voorkeurspositie ten opzichte van de concurrenten en hiermee de snelste weg (terug) naar groei willen ontdekken. Van vitaal belang, gezien we opereren in een wereld waar de “snelheid van aanpassing” een van de belangrijkste succesfactoren is.
  • Zich nu voornamelijk richten op verbetering van de NPS Score. De Brand Preference methodiek is geen vervanger voor NPS, maar gaat verder door ook te kijken naar groeimogelijkheden onder niet-klanten. 
  • Op zoek zijn naar een nieuw, organiserend principe. Marketing is de afgelopen jaren sterk geprofessionaliseerd. Maar daarom ook complex geworden. Versplintering is volgens vele ervaren marketeers zelfs een van de grootste uitdagingen in ons vak. De aandacht van marketeers voor het grotere geheel kan bedolven raken onder een lawine aan nieuwe ontwikkelingen in allerlei disciplines. Denk aan branded content, voice, VR, AI, machine learning en influencer marketing, om maar een paar voorbeelden te noemen. 

Belangrijke en kansrijke ontwikkelingen zolang we blijven beseffen dat het allemaal nieuwe middelen zijn om hetzelfde doel te bereiken en geen doel op zichzelf is. Brand Preference geeft een holistisch inzicht in ‘de markt’ en wat er te doen staat om de voorkeur omhoog te tillen. Het draagt bij aan de helderheid van ieders bijdrage aan het grotere doel dat een organisatie of merk heeft. 

  • Behoefte hebben aan onderzoek dat direct inzicht en inspiratie biedt voor zowel strategische- als tactische marketing en communicatieactiviteiten. Brand Preference biedt deze inzichten sneller dan veel ander onderzoek. Zoals Johan Cruijff al zei “als ik iets eerder begin te lopen dan een ander, dan lijk ik sneller”.

Ben je op zoek naar nieuwe inzichten hoe je de voorkeur voor jouw merk kunt vergroten? Download dan onze White paper op de website of neem nu contact op voor een scherp aanbod.  We informeren je graag over de mogelijkheden.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Sophie

Hoi,
Ik wil graag de whitepapier downloaden. Echter werkt de link niet meer. Kan ik deze alsnog ontvangen voor het onderzoek voor m'n scriptie?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Brand Preference Center

Based on extensive research across a variety of categories, we have developed a "Brand preference" model. The model defines five factors that have a significant impact on the growth of brand preference. The power of the model lies in its simplicity. It brings all pillars of marketing in the digital age back into one, consumer-led model.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in