Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders maken zich grote zorgen om beveiliging persoonlijke gegevens

Maar liefst 82 procent van de Nederlanders vindt dat bedrijven meer moeten doen om persoonlijke gegevens van hun klanten goed te beveiligen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit in opdracht van ZyLAB. We vinden het vooral belangrijk dat informatie over onze financiƫle situatie (76 procent) en persoonlijke gegevens zoals naam, adres, woonplaats en telefoonnummer goed beschermd zijn (63 procent). Bescherming van gegevens zoals huwelijkse staat (2 procent), geloofsovertuiging (2 procent) en leeftijd (3 procent) vinden minder Nederlanders belangrijk.

related partner content for mobile comes here

Het grootste deel van de Nederlandse bevolking (76 procent) maakt zich vooral zorgen over identiteitsdiefstal en ongeautoriseerde betalingen na onzorgvuldig handelen met persoonsgegevens. Vooral banken (41 procent) moeten volgens de ondervraagden zeer zorgvuldig omgaan met de persoonlijke gegevens van hun klanten. De overheid (28 procent) volgt op afstand, samen met de medische branche (21 procent).

Wordt er opgemerkt dat een bedrijf onzorgvuldig omgaat met persoonsgegevens, dan onderneemt 14 procent van de ondervraagden zeker juridische stappen. Nog eens 28 procent geeft aan hier niet onwelwillend tegenover te staan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in