Mobiele gebruiker positief over reclame op gsm


Van de respondenten staat 30 procent neutraal tegenover reclame op de gsm. WebAds Interactive Advertising hield een onderzoek dat onderdeel is van een mobile advertising pilot waarin het bureau samenwerkt met MoMac en Universal Media.
In dit project wordt het Microsoft Office 2007 pakket gepromoot via een speciale mobiele microsite. De daar getoonde promotiefilm werd meer dan gemiddeld gedownload door de mobiele internetters die deze campagne zagen.
Ben van der Burg, business development director van WebAds: 'In vergelijkbare onderzoeken onder gebruikers van vast internet blijkt vaak dat gebruikers zich eerder storen aan reclameboodschappen voor de gratis content waarvan ze kunnen genieten. Het is daarom belangrijk vast te stellen dat mobiele internetters niet negatief staan tegenover reclame op hun mobiel. Dat is een belangrijke voorwaarde voor het succes van mobiel internet en van mobile advertising. Uit ander onderzoek weten we dat die reclame wel creatief moet zijn, relevant voor de ontvanger en technisch goed gemaakt.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid