Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkbouw in crisistijd: nu zaaien, straks oogsten?

André Koster legde de conjunctuur-data van het CBS van de afgelopen twee decennia op de Effie-database. Dit zijn zijn conclusies.
Nu zaaien
Nu zaaien
© 123rf
Nu zaaien
Nu zaaien
© 123rf

In een recessie wint thema vaak van promo. Awareness realiseren is eenvoudiger in crisistijd. En merkvoorkeur is goed op te bouwen in een laagconjunctuur, met minder budget. Het zijn enkele bevindingen die onderzoeker André Koster destilleerde uit de Effie-database. Koster legde de conjunctuur-data van het CBS van de afgelopen twee decennia op de Effie-database waarin hij de inzendingen in deze periode in circa zestig variabelen heeft ingevoerd. Al eerder zijn uit die database interessante conclusies afgeleid (zie de Effie-reeks in Adformatie gedurende 2019) en ook nu genereert de analyse stof tot nadenken.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

Interessante conclusies. Wij zien hetzelfde in een Voor en Na corona-vergelijk van impliciete associaties die koopgedrag activeren. Nu gas erop, straks oogsten. Het is dan wel van belang om in de huidige communicatie associaties aan het merk te koppelen (mits die bij het merk passen)die behoudende waarden activeren: authenticiteit, kwaliteit en vertrouwd. Overigens hebben sterke merken, met al ingesleten geheugenstructuren van de merkwaarden, er het meeste baat bij.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in