Overslaan en naar de inhoud gaan

MediaMarkt wil van een schreeuw- een luistermerk worden

Het personeel is klaargestoomd om de nieuwe slogan ‘Altijd op zoek naar de wow voor jou’ waar te maken.
Miniatuurvoorbeeld
Altijd op zoek naar de wow voor jou
© MediaMarkt
Miniatuurvoorbeeld
Altijd op zoek naar de wow voor jou
© MediaMarkt

Maandag 12 november geeft elektronicaketen MediaMarkt het startschot voor de campagne ‘Altijd op zoek naar de wow voor jou’. Daarmee streeft het merk niet alleen een herpositionering op het niveau van marketingcommunicatie na, het luidt ook een nieuw tijdperk in voor hoe het merk zich gaat gedragen in de winkel, online en op alle andere denkbare touchpoints.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Gerben Busch

Ik ben echt razend benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Klantgerichtheid is toch echt wel wat meer dan het relabellen van een paar functienamen. Klinkt een stuk beter, Chief Customer Officer i.p.v. vestigingsdirecteur, maar je moet het 'concept' Klant wel begrijpen en voelen. Daar is meer voor nodig dan een Covey-leiderschapstraining. En de positionering van een concurrent kopiëren is nou niet echt een garantie voor succes, want je eigen organisatie moet je merkbelofte gaan waarmaken. Good luck.

Ilse Vos

Nou ik ben benieuwd. Ik ervoer de vrolijke plaagstoot zoals die hier in dit artikel genoemd werd meer als een aggressieve, zoals we ook wel zien in de supermarktoorlogen. Verder zie ik ook vooral overeenkomsten met de strategie van Coolblue. Deze bestaat overigens niet alleen uit zaken op tijd bezorgen. Ik was erg onder de indruk van de Coolblue-strategie toen onze wasmachine werd bezorgd: goede communicatie, inderdaad ook op tijd, tot op zolder, aangesloten, getest en nog een vriendelijk handgeschreven kaartje achteraf. Doorgevoerd tot in de details. Bij MediaMarkt zal een flinke cultuuromslag moeten komen wil het bedrijf hieraan kunnen tippen. Er gaat doorgaans wel wat tijd overheen voor de medewerkers dit 'ademen'.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in