MediaMarkt wil van een schreeuw- een luistermerk worden
Het personeel is klaargestoomd om de nieuwe slogan ‘Altijd op zoek naar de wow voor jou’ waar te maken.
Maandag 12 november geeft elektronicaketen MediaMarkt het startschot voor de campagne ‘Altijd op zoek naar de wow voor jou’. Daarmee streeft het merk niet alleen een herpositionering op het niveau van marketingcommunicatie na, het luidt ook een nieuw tijdperk in voor hoe het merk zich gaat gedragen in de winkel, online en op alle andere denkbare touchpoints.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidIk ben echt razend benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Klantgerichtheid is toch echt wel wat meer dan het relabellen van een paar functienamen. Klinkt een stuk beter, Chief Customer Officer i.p.v. vestigingsdirecteur, maar je moet het 'concept' Klant wel begrijpen en voelen. Daar is meer voor nodig dan een Covey-leiderschapstraining. En de positionering van een concurrent kopiëren is nou niet echt een garantie voor succes, want je eigen organisatie moet je merkbelofte gaan waarmaken. Good luck.
Nou ik ben benieuwd. Ik ervoer de vrolijke plaagstoot zoals die hier in dit artikel genoemd werd meer als een aggressieve, zoals we ook wel zien in de supermarktoorlogen. Verder zie ik ook vooral overeenkomsten met de strategie van Coolblue. Deze bestaat overigens niet alleen uit zaken op tijd bezorgen. Ik was erg onder de indruk van de Coolblue-strategie toen onze wasmachine werd bezorgd: goede communicatie, inderdaad ook op tijd, tot op zolder, aangesloten, getest en nog een vriendelijk handgeschreven kaartje achteraf. Doorgevoerd tot in de details. Bij MediaMarkt zal een flinke cultuuromslag moeten komen wil het bedrijf hieraan kunnen tippen. Er gaat doorgaans wel wat tijd overheen voor de medewerkers dit 'ademen'.