Overslaan en naar de inhoud gaan

LinkedIn Advertising benchmark: hoe scoort jouw campagne?

In de LinkedIn benchmark van Merkelijkheid delen ze de belangrijkste KPI’s voor elk campagnedoel. En nu ook voor videocampagnes.
Merkelijkheid

Merkelijkheid houdt zich sinds 2010 bezig met het positioneren van nieuwe en bestaande merken.

Lees meer

Wij waren er in 2010 van overtuigd dat een onderscheidende positionering aan de basis staat van elk succesvol merk. Onze ervaren consultants onderzoeken de markt, de cultuur en het merk-dna en vertalen de uitkomsten naar een onderscheidende positionering.

Lees minder
LinkedIn Advertising benchmark
LinkedIn Advertising benchmark

Adverteren op LinkedIn biedt nog steeds volop kansen. Zeker voor B2B bedrijven, vertelt marketingbureau Merkelijkheid. Een duidelijke doelgroep, de juiste campagnestrategie en advertenties met stopping power zorgen keer op keer voor aansprekende resultaten. Maar als jij nog niet zoveel ervaring hebt met LinkedIn Advertising, hoe bepaal je dan of je het goed doet? Hier gaat de LinkedIn Benchmark jou bij helpen.

Optimale LinkedIn Advertising campagne

Wat is de optimale LinkedIn Advertising strategie? Dat verschilt natuurlijk per merk en per markt. Als specialist in B2B-marketing heeft Merkelijkheid daar voor haar klanten wél een antwoord op gevonden. Zij werken vooral voor B2B-bedrijven actief in West-Europa die met LinkedIn Advertising nieuwe klanten willen werven.

Deze bedrijven zijn vaak nog niet zo bekend onder hun doelgroep en uit onderzoek van het marketingbureau blijkt dat één aanpak dan het meest effectief is;

  1. een merkbekendheid campagne,
  2. gevolgd door een website bezoek campagne,
  3. en tot slot een leadgeneratie campagne.

Zo gebruik je de verschillende soorten campagnes van LinkedIn namelijk optimaal. Kort gezegd, de lagere CPM-kosten van de merkbekendheid en website bezoek campagnes maken dat je effectief aan je naamsbekendheid werkt. En dit zorgt ervoor dat je een hogere conversieratio hebt tijdens je leadgeneratie campagne. Daarnaast geeft het je de ruimte om je doelgroep (op LinkedIn “audience”) te verfijnen zonder dat je al de hoogste CPM betaalt.

Wil je de benchmark downloaden? Dat doe je hier.

Linkedin Benchmark

Hoe gebruik je de benchmark?

De belangrijkste KPI’s voor het beoordelen van een LinkedIn campagne zijn:

  • CTR
  • CPM
  • CPT (kosten per 1.000 bereikte accounts)
  • CPC

Daar is de benchmark dan ook omheen gebouwd. Per KPI laat deze zien wat je gemiddeld kan verwachten. En realiseer je dat het een gemiddelde is. In Merkelijkheid’s artikel over de LinkedIn Advertising benchmark leggen ze uitgebreid uit wat de spreiding van deze gemiddeldes bijvoorbeeld is.

LinkedIn Video campagnes

Nieuw in de benchmark, en volgens het team een echte kans op LinkedIn zijn video campagnes. Dit sluit helemaal aan op de belangrijkste ontwikkelingen in B2B-marketing, waar de inzet van video één van de belangrijkste ontwikkelingen is, ook in 2025. Het algoritme van LinkedIn lijkt in de tests een voorkeur te hebben voor videocontent en dit zorgt ook in advertentiecampagnes voor aansprekende resultaten. Met name op het gebied van het bereik, zowel de impressies als het aantal bereikte accounts is hoog. Ook de gemiddelde resultaten van de videocampagnes vind je terug in de benchmark.

Natuurlijk zijn er veel factoren die het succes van jouw LinkedIn campagne bepalen. Ad creative, audience, planning, het heeft allemaal invloed op het resultaat. Met deze benchmark pakken we ‘gewoon’ gemiddeldes, omdat onze klanten daar behoefte aan hebben. Wil je een keer sparren over jouw LinkedIn campagne of ambities? Neem dan contact op met Merkelijkheid, zij vertellen je graag alles over hun ervaring en de best practices die zij ontdekten.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Merkelijkheid

Merkelijkheid houdt zich sinds 2010 bezig met het positioneren van nieuwe en bestaande merken.

Lees meer

Wij waren er in 2010 van overtuigd dat een onderscheidende positionering aan de basis staat van elk succesvol merk. Onze ervaren consultants onderzoeken de markt, de cultuur en het merk-dna en vertalen de uitkomsten naar een onderscheidende positionering.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in