Overslaan en naar de inhoud gaan

Lancering PlayStation 4, campagne van 180

Met het oog op kerst is vandaag de campagne ‘For the Players’ van 180 Amsterdam voor de lancering van de PlayStation 4 (PS4)…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niet helemaal duidelijk waar het ontwerp zich voorheen op richtte, concentreert het design van de PS4 zich nu écht op de speler. Dat komt terug in de campagne en fraaie executie. ‘De TV-spot legt de focus op het “first-person” perspectief, op een reis van de speler door een wereld waar veel beroemdheden uit de geschiedenis van PlayStation, maar ook in toekomstige PS4-games in voorkomen’, aldus het persbericht.

related partner content for mobile comes here

De campagne bestaat verder uit teasers, evenementen, een online versie van de film – waarin spelers worden uitgedaagd vijftig verborgen ‘Easter eggs’ te vinden – en ‘’ (gemaakt door MediaMonks): een interactief monument waarvoor spelers zich kunnen opgeven en waarmee ze direct deel uitmaken van de PS4-gemeenschap.

Usama Al-Qassab, vice-president marketing bij PlayStation: ‘Kerstmis 2013 wordt wederom een beslissend moment in de geschiedenis van PlayStation. De speler stond nog nooit zo centraal in elke stap van de ontwikkeling van de PS4 console, software en communicatie.’

Al Moseley, chief creative officer van 180 Amsterdam: ‘Deze campagne is voor de spelers, door de spelers. Het is de bedoeling dat de campagne spelers wereldwijd laat sidderen, en ze verrast en boeit. De campagne is in detail en in elke pixel ondergedompeld in de gaming cultuur.’

De commercial is opgenomen op locatie in Boedapest door Scott Lyon van productiemaatschappij Outsider uit Londen. Op 29 november wordt Sony’s PlayStation 4 in Nederland gelanceerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in