Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet groeit dankzij bestedingen

Internet is de komende jaren de sterkst groeiende sector in het medialandschap. In een rapport meldt PricewaterhouseCoopers (PwC) dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2003 bedroegen de inkomsten uit advertenties 40 miljoen euro. ‘Wij verwachten dat zij zullen stijgen tot 125 miljoen in 2008', aldus J. Middelweerd van PwC. ‘Dit betekent een gemiddelde inkomstengroei van 25,6 procent per jaar tot 2008.' Middelweerd wijst erop dat consumenten steeds vaker internet gebruiken om artikelen te kopen en informatie te zoeken. Dat heeft zijn invloed op de inkomsten uit advertenties, aldus PwC.

related partner content for mobile comes here

Door de verdergaande overgang van de goedkopere inbelservice naar het duurdere, maar snellere breedband internet, zullen de uitgaven van het internetgebruik gemiddeld met 11,8 procent stijgen tot 2008. PwC verwacht voor die periode in de televisiesector een jaarlijkse omzetstijging van 5,7 procent. Bij radio bedraagt die 5,5 procent.

Uitgeverijen moeten het volgens het onderzoek doen met een kleine omzetstijging. Voor de tijdschriften verwacht PwC een stijging van 2,4 procent per jaar en voor de dagbladen van 1,5 procent (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in