Internet groeit dankzij bestedingen
In 2003 bedroegen de inkomsten uit advertenties 40 miljoen euro. ‘Wij verwachten dat zij zullen stijgen tot 125 miljoen in 2008', aldus J. Middelweerd van PwC. ‘Dit betekent een gemiddelde inkomstengroei van 25,6 procent per jaar tot 2008.' Middelweerd wijst erop dat consumenten steeds vaker internet gebruiken om artikelen te kopen en informatie te zoeken. Dat heeft zijn invloed op de inkomsten uit advertenties, aldus PwC.
Door de verdergaande overgang van de goedkopere inbelservice naar het duurdere, maar snellere breedband internet, zullen de uitgaven van het internetgebruik gemiddeld met 11,8 procent stijgen tot 2008. PwC verwacht voor die periode in de televisiesector een jaarlijkse omzetstijging van 5,7 procent. Bij radio bedraagt die 5,5 procent.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaUitgeverijen moeten het volgens het onderzoek doen met een kleine omzetstijging. Voor de tijdschriften verwacht PwC een stijging van 2,4 procent per jaar en voor de dagbladen van 1,5 procent (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid