Overslaan en naar de inhoud gaan

[Infographic] Mobile verschuift van downloads naar conversie

De DDMA commissie Mobile deed onderzoek naar de Nederlandse mobile marketing en development activiteiten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

bijdrage van de DDMA commissie Mobile

related partner content for mobile comes here

Waar het succes van een app eerder vooral werd afgemeten aan aantal downloads en gebruik, geldt nu als criterium voor succes vooral conversie. Belangrijke conversiedoelen zijn registratie, omzet en service flows afmaken in de app. Hieruit valt op te maken dat het gebruik van apps steeds meer zijn plek heeft gevonden en apps dus ook meer en meer beoordeeld worden op hun ROI.

Multi-device app strategie
Corporates kiezen er daarnaast steeds vaker voor om in plaats van één app, verschillende apps te maken voor verschillende gebruiksmomenten. Bijvoorbeeld een app voor de Apple Watch en een andere app met andere functionaliteiten voor de iPad. Dit om de gebruikservaring zo optimaal mogelijk te maken. Kijk naar de strategie van Evernote en Slack.

Dit heeft een aantal consequenties, denk aan hogere development- en marketingkosten. Niet alleen de navigatie, maar ook de content wordt per device aangepast. Dit is terug te zien in het budget. Bij 81% van de respondenten stijgt het budget voor mobile marketing en development. Reden dat organisaties er toch voor kiezen, is de behoefte betere dienstverlening en de toenemende rol van mobiel in de marketingmix.

Data en innovatie
Innovaties alss connected cars, iBeacons en wearables leveren veel data op. In combinatie met data uit andere bronnen is dit zeer waardevol voor organisaties. Wel moeten mobile marketeers en developers als geen ander in de gaten houden dat je kwetsbaar kunt worden door het opslaan en gebruiken van deze data.

Neem de inzet van iBeacons in retail. Als marketeer moet je goed zoeken naar de balans tussen relevante aanbiedingen en optimale service vanuit je organisatie en de behoefte aan privacy bij de consument. Die verhouding is in de ogen van de consument nog al eens zoek.

De bestaat uit Tim Akkerman (Emesa), Jorik Dopmeijer (Nu.nl), Emilie Hardick (KLM),  Thomas Morselt (Green Orange digital marketing)., Flip Tonkens (ING), Bart Fussel (aFrogleap), Jasper Olieroock (Resoluut), Suzan Fluitman (Fluitman.com) en Rory de Graaf (The Valley)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in