
Het aantal verscheepte apparaten groeit hiermee met 38,2 procent ten opzichte van 2015, zo schrijft IDC in zijn Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker.
IDC denkt dat meerdere fabrikanten en merken snel in deze markt zullen stappen. Daarnaast worden consumenten steeds enthousiaster. Er worden dit jaar 100 miljoen horloges en polsbanden verkocht, maar ook 9,8 miljoen andere soorten wearables in kleding, zonnebrillen en headsets.
Vacatures
Medewerker communicatie
ZMGroepProject Communication Advisor
AMS InstituteClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu Centraalidc.jpg
Slimme horloges vormen nu een kwart van de verkoop, en dat groeit naar een derde.
Tegelijkertijd komt er een categorie bij van de ‘smarter watch’ – een gewoon horloge dat geen apps kan draaien, maar wel extra functies heeft, zoals een stappenteller of een functie die je slaap bijhoudt.2
Apple grootste
Apple blijft marktleider, ondanks het feit dat verkoop van de Apple Watch dit jaar zal afnemen vanwege de komst van een nieuw model. Google met Android Wear volgt op de tweede plek.
Samsung’s Tizen blijft een kleinere rol spelen, net als modellen op Android. Pebble heeft een groep trouwe gebruikers, maar zal op de middellange termijn toch terrein verliezen, denkt IDC.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid