Overslaan en naar de inhoud gaan

Herwin van den Berg op DWWA: 'Marketing is het werven, vullen en binden van klanten'

Gisteren was DWWA en kwam Heineken met het nieuws dat er een eigen creditcard met RFID aankomt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren was en kwam Heineken dat er een eigen creditcard met RFID aankomt.

related partner content for mobile comes here

Nu nog iets meer Herwin van den Berg (marketing directeur Heineken Nederland): 'Of de Heineken-card een succes wordt of niet, of het goed is of fout, dat weten we niet. Maar we proberen het wel gewoon.'

Over de inzet van de media: 'Als je goed kijkt dan zie je dat we ons bereik ook wel met tv alleen halen. Daar hebben we al die andere media niet voor nodig. Maar het gaat er ook om hoe we onze brand equity kunnen versterken. En daar heb je al die andere media en initiatieven wel voor nodig. Maar eigenlijk gaat het ook helemaal niet over spending.
'Het gaat over het claimen van aandacht. Ik denk wel dat we steeds meer van mainstream naar mystream gaan. Hoe zorg ik er voor dat mensen iets hebben met Heineken? Marketing is toch niet meer dan het werven, vullen en binden van klanten.'

Over de strategie van Heineken:

'Je moet niet meer denken aan communicatie-push, maar aan experience-pull.'

'Je moet beginnen met entertainen, en je dan pas bekend maken'.

'Niet technologie, maar creativiteit connects'.

'Het helpt daarbij dat mensen van je merk houden'.

Over de kennis van interactieve marketing:

'We weten nog niet zo veel. Maar ik weet wel dat de mooie, oude beelden niet meer werken. Het is een gevecht om aandacht. En dan red je het niet met de huidige benadering. We moeten echt nadenken over search en communities.

'Dat doen we door onder andere met een eigen creditcard te komen met RFID-chip. Zo zijn mensen herkenbaar en benaderbaar voor ons. Als je naar het voetballen gaat kun je verrast worden door een VIP-behandeling omdat je door die RFID-chip herkend wordt.

'Heineken.nl wordt ook helemaal omgegooid. De Heineken-card wordt gekoppeld aan de site.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in