
Veel liever krijgen ze heldere voorlichting over lenen, bijvoorbeeld in de vorm van een Postbus 51 campagne (79 procent). Dit blijkt uit onderzoek onder 531 Nederlanders in opdracht van InterBank.
Meer dan de helft van de Nederlanders zegt nooit een lening te zullen afsluiten met een kredietverstrekker die op tv adverteert. De ondervraagden denken dat er informatie wordt verzwegen en dat er addertjes onder het gras zitten.
Onlangs zijn in de Wet Financiële Dienstverlening (WFD) richtlijnen voor tv-commercials vastgelegd. De meest recente tv-commercials laten die veranderingen zien. Maar de wijzigingen in tv reclames blijven voor de meeste Nederlanders (67%) onzichtbaar.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeHet volledige rapport is hier te downloaden. Zie ook Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee