Overslaan en naar de inhoud gaan

Free Record Shop stunt met guldens

De Free Record Shop gaat stunten met een dertig jaar durende guldenactie. Tot 2032 accepteren de platenzaken guldens. Officieel is tot 28…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winkelketen zegt met de actie ‘de paniek te willen wegnemen die overheid en banken op dit moment creëren ten aanzien van de verwachte drukte'. Tot 1 januari 2007 kan bij de Free Record Shop met guldenmunten worden betaald. Cd's kopen met gulden bankbiljetten kan tot 2032. Vraag is of het bedrijf na 2003 zelf nog de guldens kan inwisselen. ‘Winkels kunnen niet afstorten bij De

related partner content for mobile comes here

Nederlandsche Bank. Wij denken dat we met de DNB tot een oplossing kunnen komen', zegt marketingmanager R. van Geest. ‘Desnoods breng ik het geld als particulier weg, dan mag het wel.' De DNB zal het geld niet accepteren, zegt een woordvoerder. ‘Iemand moet een hele goede reden om hebben om na 1 januari 2003 nog guldens in te wisselen. De Free Record Shop heeft die

niet. En dat weten ze ook.' De DNB zal geen actie ondernemen tegen de platenketen. Het ministerie van Financiën spreekt van een slimme marketingtruc. ‘Winkels mogen ook knopen en melkdoppen accepteren. In die categorie vallen straks de guldens ook.' Hij verwacht dan ook niet dat andere bedrijven vergelijkbare acties zullen opzetten. De 'Guldenwissel' wordt volgens Van Geest de langst lopende marketingactie ooit in Nederland. De Free Record Shop hoopt dan ook op een plaatsje in het Guinness Book of Records (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in