Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitse reclame als toneelvoorstelling

Acteurs die reclame naspelen op het podium en daarmee uitverkochte zalen trekken. Het gebeurde de afgelopen week in het Duitse Hamburg.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Kammerspiele, waar normaalgesproken serieuze toneelstukken worden opgevoerd, prezen acteurs nu nieuwe wasmiddelen, auto’s en spaarproducten aan zoals in (bekende) tv-commercials. Volgens het Algemeen Dagblad duurt dat niet 30 seconden, maar 3 minuten lang. Onder de merken die op de bühne werden ‘aangeprezen’ waren de (Duitse) Postbank, Volkswagen, McDonald’s en weekblad Focus.

related partner content for mobile comes here

Directeur Ingeborg Trampe van BBDO in Düsseldorf reageert zeer enthousiast. ‘Aangezien alle voorstellingen uitverkocht waren, denk ik dat we dit ook in andere Duitse steden kunnen gaan doen.’ De Duitse toneelregisseur Dieter Wedel spreekt zelfs van ‘reclame als bestanddeel van onze cultuur’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in