Overslaan en naar de inhoud gaan

Digital Design Case: game zet mensen aan het denken over beweging

Een gamewereld vol grafieken en diagrammen die reageren op wat je doet.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Metrico is een nieuw soort game. Een wereld van infographics, aangestuurd door de input van de speler. Alle staafdiagrammen, lijngrafieken en cirkeldiagrammen reageren op wat je doet.

related partner content for mobile comes here

Een staafdiagram bijvoorbeeld groeit met elke stap die je naar links zet, of neemt af met elke sprong die je maakt. Het spelmechaniek ‘Input Morphing’ zet je aan het denken over bewegingen waar je normaal niet over nadenkt. Er zijn zes gamewerelden gemaakt die je kunt verkennen, elk met eigen uitdagingen, spelmechanieken, uiterlijk, geluiden en originele muziek. 

Level Designer Roy van de Mortel (Digital Dreams): &;Vanwege de nieuwe mechanieken en de opbouw van complexiteit, zijn de puzzels voor iedereen uitdagend. Door het concept van infographics door te trekken naar elk aspect van de game is er geen woord uitleg nodig.&;

De game is te koop voor PlayStation 4, PC en Mac via Steam en binnenkort ook Xbox One.

Credits
Design en development:

Bekijk de website op

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende , waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.

 



 



 



 



 



 



 

Tip: to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere van Adformatie:

Meer over Dutch Digital Design in het .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in