Consument wil productinfo over kinderarbeid
Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van labels of keurmerken. Dat blijkt uit opinieonderzoek van Interview/NSS in opdracht van Unicef Nederland. Een meerderheid van de consumenten beseft dat kinderarbeid een rol speelt in het productenaanbod en zegt daar ook in de winkel daadwerkelijk bij stil te staan. De hogere inkomens scoren daarbij hoger dan gemiddeld. Maar het ontbreekt de klanten aan productinformatie om hun keuzes op te baseren. Zo kan slechts een kwart van de consumenten namen noemen van bedrijven die op dit terrein onbetrouwbaar worden geacht. Kleding- en modewinkels worden het meest genoemd (48 procent), gevolgd door sportartikelen (24 procent) en speelgoed (19 procent). Gaat het om concrete bedrijfsnamen dan staat sportartikelenfabrikant Nike met 33 procent bovenaan de lijst. Max Havelaar en de Wereldwinkels staan te boek als ‘goede’ bedrijven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid