Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil productinfo over kinderarbeid

Bijna driekwart (71 procent) van de Nederlandse consumenten wil dat bedrijven beter aangeven wat ze doen om kinderarbeid te voorkomen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van labels of keurmerken. Dat blijkt uit opinieonderzoek van Interview/NSS in opdracht van Unicef Nederland. Een meerderheid van de consumenten beseft dat kinderarbeid een rol speelt in het productenaanbod en zegt daar ook in de winkel daadwerkelijk bij stil te staan. De hogere inkomens scoren daarbij hoger dan gemiddeld. Maar het ontbreekt de klanten aan productinformatie om hun keuzes op te baseren. Zo kan slechts een kwart van de consumenten namen noemen van bedrijven die op dit terrein onbetrouwbaar worden geacht. Kleding- en modewinkels worden het meest genoemd (48 procent), gevolgd door sportartikelen (24 procent) en speelgoed (19 procent). Gaat het om concrete bedrijfsnamen dan staat sportartikelenfabrikant Nike met 33 procent bovenaan de lijst. Max Havelaar en de Wereldwinkels staan te boek als ‘goede’ bedrijven.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in