Overslaan en naar de inhoud gaan

Carat met ReSpons in Event Media Monitor

Carat en ReSpons Evenementen Monitor zijn gezamenlijk een onderzoek gestart naar de mediawaarde van evenementen. Doel van het onderzoek, de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een veelgehoorde klacht van adverteerders is dat er weinig objectieve marktinformatie over de effecten van eventsponsoring beschikbaar is. Serge Brabander, Sponsorship Director bij Carat: ‘Adverteerders willen naast de ‘experience’ ook harde bereikcijfers. Die gaan we nu leveren compleet met contactfrequentie en bruto mediawaarde.’

related partner content for mobile comes here

ReSpons hanteert al een paar jaar MediaBereikEenheden (MBE’s) als graadmeter voor media-impact van evenementen. Met het aanbieden van de Event Media Monitor gaat het bureau weer een stap verder. Directeur Lex Kruijver van ReSpons licht toe: ‘We kregen steeds vaker vragen over de waarde van MBE in Euro’s, straks kunnen wij gedetailleerde informatie geven over mediawaarde en bereik.’

Het mediaonderzoek van Carat en ReSpons concentreert zich in eerste instantie tot circa 50 grote publieksevenementen. De selectie is tot stand gekomen op basis van onder andere de Evenementen Top 100 van ReSpons. Zowel de ‘free publicity’ als de betaalde campagne wordt in het onderzoek meegenomen.
De resultaten van het onderzoek worden in het voorjaar van 2005 gepubliceerd in de Event Media Monitor.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in