Bram Westenbrink (Heineken): ‘We hadden “Biertegoed” niet degelijker kunnen voorbereiden’
‘Heineken Biertegoed’, het kersverse loyaltyprogramma van de brouwer, ligt onder vuur. PvdA-Tweede Kamerlid Marith Volp, die al eerder in het geweer kwam tegen marketing van alcoholische dranken, wil dat Heineken stopt met het digitale spaarprogramma. De bedoeling van ‘Heineken Biertegoed’ is om supermarktretail en horeca met elkaar te verbinden. Middels een app kunnen kopers van een krat (of andere verpakkingen) Heineken biertegoed sparen voor een gratis biertje in de kroeg. Het is precies dat waar Volp over valt. Zij vindt dat ‘weggeven van bier’ niet strookt met het overheidsbeleid dat alcoholconsumptie in ieder geval niet stimuleert. Daarom wil ze dat staatssecretaris Martin van Rijn (Volksgezondheid) in het geweer komt tegen Heineken Biertegoed.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid