Overslaan en naar de inhoud gaan

Augustus telt weinig accountwisselingen

Augustus was een maand waarin weinig regionale en internationale accounts wisselenden in de reclamesector, blijkt uit cijfers van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Augustus is altijd een zwakke maand voor accountbewegingen, maar de slechte stand van zaken in de reclamesector heeft de situatie alleen maar verslechterd, aldus het Amerikaanse vakblad. Slechts vijftien internationale en/of regionale accountwisselingen werden gerapporteerd in augustus, goed voor een totaalbedrag van 382 miljoen dollar. Dit betrof ‘creatieve’ accounts. Daar kwamen drie internationale mediapitches bij (inkoop en planning), samen goed voor een budget van 245 miljoen dollar.

related partner content for mobile comes here

Het grootste creatieve account dat van bureau wisselde was Mattel, goed voor 50 miljoen dollar, dat verhuisde naar Young & Rubicam, het account van 105 miljoen dollar dat het Londense Mother verwierf van Siemens (mobiele telefoons voor jongeren) en de accounts die DDB kreeg, ter waarde van 100 miljoen dollar (werk van General Mills en, in Spanje, Telefonica). Aan de mediakant haalde Universal McCann voor 140 miljoen dollar werk binnen van Exxon Mobile en Maytag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in