Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple lanceert 'drietrapscampagne' voor nieuwe streamingdienst

'Apple Music moet van muziek weer kunst maken.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

moet de concurrentie aangaan met Spotify, Deezer en Tidal.

related partner content for mobile comes here

Bij de introductie maakt Apple handig gebruik van het merk Beats by Dre, door een nieuw internationaal radiostation - Beats 1 - te koppelen aan het koptelefoonmerk en Apple Music.

De campagne wordt begeleid door de titelsong van Apple Music en Beats 1, &;&; van Pharrel Williams.

History of Sound
In de eerste video &;History of Sound&; presenteert Apple Music zichzelf als de volgende stap in de evolutie van de muziekindustrie. De film neemt je mee vanaf 1888 langs de ontwikkeling van radio, vinyl en iPods naar de mogelijkheden van 2015.

Volgens heeft Apple een opvallende knipoog verwerkt in de film, richting de downloadindustrie. Apple zou zichzelf daarmee op de borst willen kloppen, aangezien ze een succesvol verdienmodel hebben ontwikkeld waarmee ze muziekliefhebbers weglokken bij illegale downloads.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Naast de televisiecommercial, lanceerde Apple ook de online film Worldwide en een soort instructievideo waarin de mogelijkheden en nieuwe diensten van Apple Music worden gepresenteerd door Apple-creatief en Nine Inch Nails-zanger Trent Reznor en DJ Julie Adenuga.

Apple Music gaat vanaf 30 juni online en wordt de eerste drie maanden gratis. Daarna zou een abonnement bijna tien euro per maand moeten kosten. Voor gezinnen - maximaal zes personen - brengt Apple een speciaal abonnement op de markt van 14,99 euro per maand.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Bureau: TBWA/Media Arts Lab

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in